Naczelnik Wydziału Beata Nijak
ul. Mątewska 17
88-100 Inowrocław
tel. 52 3592 305
- 1. Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
- 1) w zakresie spraw organizacyjnych:
- a) opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
- b) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji,
- c) obsługa sekretariatu Starosty, Wicestarosty, Członka Zarządu, posiedzeń Zarządu Powiatu, narad, spotkań itp.,
- d) prowadzenie i obsługa centrali telefonicznej,
- e) obsługa urządzeń kserograficznych,
- f) prowadzenie Kancelarii ogólnej,
- g) prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumień,
- h) prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumień, zarządzeń Starosty oraz uchwał Zarządu,
- i) prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych,
- j) gospodarowanie taborem samochodowym,
- 2) w zakresie spraw obywatelskich:
- a) prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjno-biurową punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa prawnego,
- b) prowadzenie obsługi administracyjnej skarg i wniosków wpływających do Starostwa, a w szczególności:
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków
- czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach określonych w przepisach postępowania administracyjnego,
- udzielanie osobom zgłaszającym się w sprawach skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy, kierowanie ich do właściwego wydziału lub zorganizowanie przyjęcia przez naczelnika właściwego wydziału, Starostę, Wicestarostę lub Członka Zarządu,
- prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosków w wydziałach,
- opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i załatwianych skarg i wniosków,
- 2. Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie Referatu Administracyjno-Gospodarczego należy w szczególności:
- 1) w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych :
- a) zabezpieczenie mienia Starostwa i konserwacja urządzeń i sprzętu,
- b) zapewnienie właściwej informacji wizualnej o miejscu i czasie pracy Starostwa, w tym
- jednostek podległych, mających siedzibę w budynkach Starostwa,
- c) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym,
- d) prowadzenie rejestru wydatków oraz spraw dotyczących zaangażowania środków finansowych, związanych z obsługą Starostwa,
- e) ewidencjonowanie środków trwałych i pozostałego wyposażenia Starostwa oraz ewidencjonowanie stanów i zmian w środkach trwałych, wartościach niematerialnych i prawnych, naliczanie umorzeń,
- f) prowadzenie archiwum zakładowego, w tym wdrażanie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- g) nadzór merytoryczny, nadzorowanie pracy oraz koordynowanie planowanych do wykonania robót remontowych przez pracowników brygady remontowej,
- h) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
- 2) w zakresie gospodarowania mieniem:
- a) administrowanie budynkami Starostwa,
- b) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem właściwego stanu technicznego i sanitarnego budynków i pomieszczeń, w tym zabezpieczenia przeciwpożarowego,
- c) opracowywanie projektów umów najmu i użyczenia dotyczących mienia Powiatu,
- d) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem powiatowym zasobem mieszkaniowym,
- e) inicjowanie i koordynowanie działań mających na celu zmniejszanie kosztów utrzymania nieruchomości,
- f) administrowanie mieniem po zlikwidowanych jednostkach,
- g) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu.
- 3. Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie Referatu Informatyki należy w szczególności:
- 1) w zakresie obsługi informatycznej Starostwa:
- a) kierowanie procesem informatyzacji Starostwa,
- b) administrowanie i pełnienie nadzoru nad siecią komputerową,
- c) obsługa techniczna sprzętu komputerowego, nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem oprogramowania,
- d) nadzór nad zakupem i serwisem sprzętu komputerowego,
- e) wykonywanie czynności związanych z diagnostyką, naprawą, modernizacją, usuwaniem awarii sprzętu komputerowego zainstalowanego w poszczególnych komórkach organizacyjnych Starostwa,
- f) podejmowanie innowacyjnych działań w zakresie wdrażania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obsługi interesantów,
- g) współdziałanie z pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotyczącego zgłaszania zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
- h) organizowanie szkoleń z zakresu informatyki dla pracowników Starostwa,
- i) tworzenie we współpracy z wydziałami oraz jednostkami organizacyjnymi projektów opracowań w zakresie rozwiązań oraz koncepcji informatycznych i teleinformatycznych,
- j) wdrażanie nowych rozwiązań w zakresie systemów informatycznych i teleinformatycznych,
- k) prowadzenie spraw technicznych związanych z obsługą telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz dostępem do internetu.
- 2) w zakresie obsługi Biuletynu Informacji Publicznej:
- a) obsługa Biuletynu, w zakresie przewidzianym umową z dostawcą aplikacji informatycznych, umożliwiających prowadzenie przedmiotowej strony internetowej,
- b) gromadzenie, przygotowywanie i aktualizowanie w Biuletynie danych dotyczących funkcjonowania Starostwa,
- c) obsługa poczty elektronicznej.
- 3) w zakresie działań Pełnomocnika ds. Społeczeństwa Informacyjnego:
- a) przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego,
- b) prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorządu,
- c) współpraca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami społecznymi w zakresie realizacji wspólnych projektów dotyczących działań na rzecz społeczeństwa informacyjnego.
- 4. Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego w zakresie Referatu ds. zamówień publicznych należy w szczególności:
- 1) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych i obowiązujących regulaminów udzielania zamówień publicznych w Starostwie;
- 2) prowadzenie ewidencji i archiwizowanie dokumentacji przetargowej;
- 3) opisywanie faktur i rachunków realizowanych w Starostwie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych;
- 4) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji ustawy Prawo zamówień publicznych;
- 5) rejestr faktur, kontrola realizacji zadań w terenie;
- 6) sprawdzanie aktualizacji przepisów prawa;
- 7) współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych;
- 8) informowanie o szkoleniach;
- 9) opracowywanie projektu i zmian do Regulaminu Zamówień Publicznych
- 10) dbałość o prawidłowość stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych i przepisów wykonawczych w zakresie prawa zamówień publicznych.
- 5. Prowadzenie czynności związanych z nadzorem Zarządu nad realizacją przez Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu zadań statutowych.
- 6. Prowadzenie spraw związanych z wyborami samorządowymi.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje |
Ilość odwiedzin: |
7762 |
Podmiot udostępniający: |
Powiat Inowrocławski |
Nazwa dokumentu: |
Wydział Organizacyjny |
Skrócony opis: |
|
Osoba, która wytworzyła informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Osoba, która udostępnia informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Data wytworzenia informacji: |
13.11.2020 10:46:40 |
Data udostępnienia informacji: |
13.11.2020 10:46:40 |
Data ostatniej aktualizacji: |
31.03.2023 11:00:56 |
Rejestr zmian |