Przyjmowanie interesantów:
- poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7.30 – 15.30,
- wtorek w godz. 7.30 – 17.00,
- piątek w godz. 7.30 – 14.00.
Wydział Komunikacji i Transportu podzielony jest na:
- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Praw Jazdy
- Referat Transportu i Dróg
Naczelnikiem jest Anna Skirzyńska
ul. Mątewska 17
88-100 Inowrocław
e-mail: komunikacja@inowroclaw.powiat.pl
- Do zadań Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie Referatu Rejestracji Pojazdów należy w szczególności:
- 1) prowadzenie spraw związanych z rejestracją, rejestracją czasową, rejestracją czasową warunkową oraz rejestracją profesjonalną pojazdów;
- 2) wydawanie pozwoleń czasowych, dowodów rejestracyjnych i zalegalizowanych tablic rejestracyjnych oraz ich wtórników;
- 3) wyrejestrowywanie pojazdów w przypadkach określonych w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym, zwanym dalej PoRD;
- 4) czasowe wycofywanie pojazdów z ruchu w przypadkach określonych w ustawie PoRD;
- 5) przyjmowanie i realizowanie zawiadomień o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym;
- 6) dokonywanie adnotacji urzędowych w dokumentach rejestracyjnych pojazdu zgodnie z ustawą PoRD oraz odrębnymi przepisami;
- 7) przyjmowanie zawiadomień o zbyciu (nabyciu) pojazdu;
- 8) nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu w przypadkach określonych w ustawie PoRD;
- 9) wydawanie zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej;
- 10) kierowanie pojazdu na dodatkowe badanie techniczne pojazdu w przypadkach określonych w ustawie PoRD;
- 11) wydawanie zaświadczeń potwierdzających określone fakty lub stan prawny;
- 12) przekazywanie do Centralnej Ewidencji Pojazdów danych i informacji o pojazdach i ich właścicielach (posiadaczach);
- 13) wydawanie decyzji o nałożeniu kar pieniężnych w przypadkach określonych w artykule 144mb ustawy PoRD;
- 14) udostępnianie danych stanowiących zasób akt referatu uprawnionym podmiotom.
- Do zadań Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie Referatu Praw Jazdy należy w szczególności:
- 1) prowadzenie rejestru kierowców, wydanych uprawnień oraz zdarzeń wpływających na ograniczenia w korzystaniu z uprawnień do prowadzenia pojazdów;
- 2) prowadzenie rejestru osób bez uprawnień;
- 3) wydawanie krajowych praw jazdy, wymiana (zmiana danych, wpis potwierdzający odbycie kwalifikacji zawodowej), wydawanie wtórników tych dokumentów;
- 4) wykonywanie w dokumentach praw jazdy wpisów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej lub ukończenia szkolenia okresowego;
- 5) wydawanie pozwoleń na kierowanie tramwajem;
- 6) wydawanie międzynarodowych praw jazdy;
- 7) wydawanie, rozszerzanie i przedłużanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne;
- 8) wydawanie kart kwalifikacji kierowcy;
- 9) wymiana zagranicznych praw jazdy na krajowe prawa jazdy;
- 10) obsługa systemu EUCARIS;
- 11) wykonywanie wyroków sądowych w zakresie orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych;
- 12) wydawanie decyzji o zatrzymaniu i zwrocie dokumentu prawa jazdy;
- 13) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawień do kierowania pojazdami silnikowymi oraz decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi po ustaniu przyczyny, która spowodowała ich cofnięcie;
- 14) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy i jej uchyleniu;
- 15) wydawanie decyzji kierującej na badania lekarskie oraz kontrolne sprawdzenie kwalifikacji;
- 16) wydawanie informacji o obowiązku poddania się badaniu lekarskiemu, badaniu psychologicznemu oraz odbyciu kursu reedukacyjnego;
- 17) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawień do kierowania pojazdami silnikowymi w razie przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów karnych za naruszenie przepisów ruchu drogowego;
- 18) przyjmowanie od Policji i ewidencjonowanie zagranicznych praw jazdy;
- 19) przyjmowanie i ewidencjonowanie od prokuratury i sądów zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy i postanowień o zatrzymaniu prawa jazdy, postanowień o zwrocie zatrzymanego prawa jazdy, postanowień o niezatrzymaniu prawa jazdy;
- 20) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawień do kierowania pojazdem silnikowym w razie stwierdzenia, na podstawie prawomocnych rozstrzygnięć, że kierujący pojazdem silnikowym w okresie 2 lat od dnia wydania mu po raz pierwszy prawa jazdy popełnił:
- przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
- trzy wykroczenia określone w art. 86 § 1 lub 2, art. 87 § 1, art. 92a w przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o ponad 30 km/h lub art. 98 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń;
- 21) generowanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) i profilu kierowcy zawodowego (PKZ) oraz ich udostępnianie osobie, której dotyczy oraz ośrodkom szkolenia kierowców i ośrodkom egzaminowania;
- 22) przekazywanie do Centralnej Ewidencji Kierowców danych o osobach posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami oraz którym uprawnienia zatrzymano lub cofnięto;
- 23) wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w utraconym dokumencie prawa jazdy oraz zaświadczeń potwierdzających określone fakty lub stan prawny;
- 24) udostępnianie danych stanowiących zasób akt referatu uprawnionym podmiotom.
- Do zadań Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie Referatu Transportu i Dróg należy w szczególności:
- 1) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów;
- 2) wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów;
- 3) wydawanie uprawień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów;
- 4) wydawanie decyzji o cofnięciu diagnoście uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów;
- 5) prowadzenie rejestru ośrodków szkolenia kierowców oraz spraw związanych ze szkoleniem kandydatów na kierowców;
- 6) prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie;
- 7) prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców poprzez system informatyczny „Portal Starosty”;
- 8) wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji instruktorów oraz wydawanie i przedłużanie ważności legitymacji instruktora;
- 9) wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji wykładowców oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis do ewidencji wykładowców;
- 10) wydawanie decyzji o skreśleniu instruktora i wykładowcy z ewidencji;
- 11) wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji ośrodków szkolenia kierowców i ich skreśleniu z ewidencji;
- 12) prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad szkoleniem prowadzonym w ośrodkach szkolenia kierowców;
- 13) przygotowywanie rankingu zdawalności egzaminów kandydatów na kierowców;
- 14) prowadzenie postępowań i spraw związanych z badaniem dobrej reputacji przewoźników;
- 15) współpraca z organami kontroli;
- 16) wydawanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy;
- 17) wydawanie licencji w zakresie przewozu osób samochodem osobowym oraz pojazdem samochodowym do przewozu od 7 do 9 osób;
- 18) wydawanie licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
- 19) wydawanie zaświadczeń na transport drogowy na potrzeby własne osób i rzeczy;
- 20) planowanie, organizacja i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym;
- 21) wydawanie potwierdzeń zgłoszenia przewozów w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
- 22) wydawanie decyzji o odmowie wydania potwierdzenia zgłoszenia przewozu;
- 23) koordynacja oraz zatwierdzanie rozkładów jazdy;
- 24) wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnego przewozu osób;
- 25) wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób;
- 26) przekazywanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o wpisie, zakazie, wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej;
- 27) przekazywanie do Krajowego Rejestru Przewoźników Transportu Drogowego informacji o wpisie, wykreśleniu, wygaśnięciu oraz zmianie danych zezwoleń na krajowy transport drogowy;
- 28) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pojazdów z dróg Powiatu, prowadzeniem parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z drogi oraz przepadkiem pojazdów na rzecz Powiatu;
- 29) wydawanie decyzji w zakresie spraw związanych z zapłatą kosztów wynikających z usunięcia i przechowywania pojazdu usuniętego z drogi Powiatu;
- 30) prowadzenie czynności kontrolnych przedsiębiorców posiadających:
- licencje na pośrednictwo przy przewozie rzeczy,
- licencje na przewóz osób samochodem osobowym,
- licencje na przewóz osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu od 7 do 9 osób łącznie z kierowcą,
- zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie osób i rzeczy,
- zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
- 31) prowadzenie czynności kontrolnych przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, ośrodków szkolenia kierowców, instruktorów nauki jazdy i wykładowców;
- 32) zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;
- 33) rozpatrywanie projektów organizacji ruchu;
- 34) zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów;
- 35) opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych;
- 36) opiniowanie projektów organizacji ruchu dla organów wyższego szczebla;
- 37) prowadzenie kontroli prawidłowości stosowania i funkcjonowania oznakowania drogowego;
- 38) współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami ruchu;
- 39) wydawanie decyzji i uzgodnień na prowadzenie imprez z wykorzystaniem dróg powiatowych i gminnych;
- 40) udostępnianie danych stanowiących zasób akt referatu uprawnionym podmiotom.
- Wydział Komunikacji i Transportu prowadzi sprawozdawczość statystyczną i przekazuje dane stanowiące zasób upoważnionym podmiotom, w przypadkach określonych w ustawach.
- Wydział Komunikacji i Transportu współpracuje z Zarządem Dróg Powiatowych w Inowrocławiu w zakresie spraw realizowanych przez Wydział.
- Wydział Komunikacji i Transportu prowadzi czynności związane z nadzorem Zarządu Powiatu nad realizacją przez Zarząd Dróg Powiatowych w Inowrocławiu zadań statutowych.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje |
Ilość odwiedzin: |
2102 |
Podmiot udostępniający: |
Powiat Inowrocławski |
Nazwa dokumentu: |
Wydział Komunikacji i Transportu |
Skrócony opis: |
|
Osoba, która wytworzyła informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Osoba, która udostępnia informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Data wytworzenia informacji: |
28.06.2024 13:33:18 |
Data udostępnienia informacji: |
01.07.2024 07:48:03 |
Data ostatniej aktualizacji: |
01.07.2024 11:31:47 |
Rejestr zmian |