Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Wymagane dokumenty:
- wniosek o rezerwację numeru wraz z załącznikami
- wniosek o rejestrację jednostki wraz z załącznikami oraz dowodem uiszczenia opłaty
- wniosek o zmianę danych jednostki wraz z załącznikami oraz dowodem zapłaty opłaty
- wniosek o wydanie wtórnika wraz z dowodem zapłaty opłaty
- wniosek o wykreślenie z rejestru
- wniosek o odpis/wyciąg
- zawiadomienie o nabyciu wraz z załącznikami
- zawiadomienie o zbyciu wraz z załącznikami
Wnioski mogą być składane w formie:
- papierowej w Starostwie Powiatowym w Inowrocławiu przy ul. Mątewskiej 17, III piętro, pok. 312
- elektronicznej za pośrednictwem aplikacji Konto Interesanta pod adresem: https://interesant.reja24.gov.pl
Opłata za rozpatrzenie wniosku o:
- rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego
- zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego
- wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnegowynosi 80 zł (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów lub innych jednostek pływających o długości do 24 m – wynosi 15 zł (zgodnie z ww. rozporządzeniem),
- rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami – wynosi 60 zł (zgodnie z ww. rozporządzeniem)
Opłatę za rozpatrzenie wniosku należy uiścić na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu – Bank Spółdzielczy w Inowrocławiu przy ul. Solankowej 11
nr: 29 8149 0000 0022 6022 2000 0002
W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej istnieje możliwość uiszczenia opłaty za pośrednictwem usługi Paybynet.
Termin załatwienia sprawy:
- wpis do rejestru albo decyzja o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru, wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego w terminie 30 dni
- wykreślenie jednostki pływającej z rejestru w terminie 14 dni
Osoba i jednostka prowadząca sprawę:
Jan Kurpiel
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Mątewska 17
piętro III, pokój 312
tel. 52 35-92-286
email: j.kurpiel@inowroclaw.powiat.pl
Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m organem rejestrującym jest starosta albo właściwy polski związek sportowy w rozumieniu ustawy o sporcie. Zgodnie z art. 4 ust. 2 ww. ustawy w celu rejestracji jednostki pływającej właściciel składa wniosek o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego do wybranego organu rejestracyjnego
Obowiązkowi rejestracji podlega:
- jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej
niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW - jednostka pływająca używana do połowów rybackich
- jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej o ile nie posiada innej niż polska przynależności
Obowiązkowi rejestracji nie podlega:
- jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa
- jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni
- deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca
Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela
Wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w przypadku: - wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2000 r. – przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy
- wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. – przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy
- wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych po dniu 1 stycznia 2006 r. – przez okres 30 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy
Właściciel jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami, która podlega obowiązkowi rejestracji na podstawie nowych przepisów, ma obowiązek ją zarejestrować przed upływem terminu ważności dokumentu rejestracyjnego
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje |
Ilość odwiedzin: |
10893 |
Podmiot udostępniający: |
Powiat Inowrocławski |
Nazwa dokumentu: |
Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m |
Skrócony opis: |
|
Osoba, która wytworzyła informację: |
Rafał Śmigerski |
Osoba, która udostępnia informację: |
Rafał Śmigerski |
Data wytworzenia informacji: |
11.01.2017 14:41:37 |
Data udostępnienia informacji: |
11.01.2017 14:41:37 |
Data ostatniej aktualizacji: |
27.06.2024 13:43:55 |
Rejestr zmian |