Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Naczelnikiem Wydziału jest Danuta Malicka
tel. 52 3592 190
aleja Ratuszowa 38
88-100 Inowrocław
tel. 52 3592 102, 52 3592 121, 52 3592 122, 52 3592 124
e-mail: budownictwo@inowroclaw.powiat.pl
e-mail: budownictwo.ino@wp.pl

  1. Do podstawowych zadań Wydziału Architektury, Budownictwa i Realizacji Inwestycji w zakresie administracji architektoniczno-budowlanej należy w szczególności:
    1. 1) wykonywanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli w zakresie:
      1. zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
      2. właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
    2. 2) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji;
    3. 3) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych;
    4. 4) przygotowywanie pozwoleń na budowę;
    5. 5) przyjmowanie zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę;
    6. 6) zgłaszanie sprzeciwu w sprawie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę;
    7. 7) przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce, nieobjętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia;
    8. 8) przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę;
    9. 9) przygotowywanie postanowień dotyczących nakładania obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzenie projektu budowlanego;
    10. 10) przygotowywanie decyzji dotyczących stwierdzania wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę;
    11. 11) prowadzenie rejestrów przyjętych wniosków, wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę, przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę;
    12. 12) przygotowywanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby;
    13. 13) rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości;
    14. 14) przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
    15. 15) uzgadnianie rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych w zakresie:
      1. linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów, innych miejsc publicznych,
      2. przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzanych poza granice terenu zamkniętego, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego,
    16. 16) prowadzenie analiz i studiów z zakresu gospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju;
    17. 17) opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego;
    18. 18) potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu, dla celów ustanowienia odrębnej własności lokalu, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    19. 19) potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia mieszkania lub domu jednorodzinnego, dla celów dodatku mieszkaniowego;
    20. 20) przygotowywanie decyzji lokalizacji dla dróg powiatowych i gminnych, zatwierdzanie planów podziałów dla tych dróg, wydawanie zezwoleń na budowę tych dróg, decyzji na użytkowanie tych dróg i nadawanie decyzjom klauzuli natychmiastowej wykonalności;
    21. 21) bieżąca współpraca z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego.
  2. W zakresie inwestycji i remontów realizowanych w obiektach Starostwa i jednostkach organizacyjnych Powiatu za wyjątkiem Zarządu Dróg Powiatowych w Inowrocławiu:
    1. 1) opracowywanie projektów i planów finansowo-rzeczowych w zakresie inwestycji i remontów realizowanych przez Powiat;
    2. 2) kompleksowe przygotowywanie procesów inwestycyjnych, w tym uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, koordynowanie wykonania dokumentacji budowlanej, uzyskiwanie decyzji pozwolenia na budowę oraz kompletowanie dokumentów do wniosków o wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne w zakresie działań inwestycyjnych;
    3. 3) przygotowywanie projektów umów z wykonawcami i dostawcami;
    4. 4) nadzorowanie i koordynowanie realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych;
    5. 5) pełnienie funkcji inwestora bezpośredniego;
    6. 6) przygotowywanie i uczestnictwo w odbiorach inwestycji i przekazywanie obiektów inwestycyjnych do eksploatacji;
    7. 7) wykonywanie przedmiarów robót oraz kosztorysów inwestorskich;
    8. 8) rozliczanie finansowe inwestycji i remontów;
    9. 9) przygotowywanie wniosków o przydział środków finansowych na poszczególne zadania;
    10. 10) opracowywanie informacji o przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych;
    11. 11) udział w przetargach;
    12. 12) sprawowanie nadzoru nad właściwym wykorzystaniem środków materiałowych i finansowych poszczególnych zadań inwestycyjnych i remontowych;
    13. 13) aprobowanie i parafowanie rachunków i faktur (badanie ich zgodności z umową) wystawionych przez wykonawców i dostawców;
    14. 14) prowadzenie dokumentacji zadań inwestycyjno-remontowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
    15. 15) współdziałanie z Biurem Rozwoju i Inicjatyw Europejskich w zakresie opracowywania projektów strategii rozwoju Powiatu;
    16. 16) sprawowanie nadzoru nad przeglądami technicznymi obiektów budowlanych w jednostkach organizacyjnych Powiatu.
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 7039
Podmiot udostępniający: Powiat Inowrocławski
Nazwa dokumentu: Wydział Architektury, Budownictwa i Realizacji Inwestycji
Skrócony opis:
Osoba, która wytworzyła informację: Cezary Wawrzyniak
Osoba, która udostępnia informację: Cezary Wawrzyniak
Data wytworzenia informacji: 13.11.2020 12:17:45
Data udostępnienia informacji: 13.11.2020 12:17:45
Data ostatniej aktualizacji: 20.01.2021 10:46:01
Rejestr zmian