Wydział Budżetowo-Finansowy podzielony jest na:
- Referat Budżetowy
- Referat Finansowy
Naczelnik Wydziału, Główna Księgowa Bogumiła Giża
ul. Mątewska 17
88-100 Inowrocław
tel. 52 35 92 310
e-mail: finanse@inowroclaw.powiat.pl
Zakres działania Wydziału Budżetowo-Finansowego obejmuje:
- realizowanie zadań w zakresie obsługi budżetu Powiatu przez Referat Budżetowy w szczególności:
- opracowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu,
- opracowywanie projektu budżetu Powiatu,
- nadzorowanie prawidłowości opracowywania i weryfikacja projektów planów finansowych powiatowych jednostek organizacyjnych,
- przekazywanie jednostkom organizacyjnym Powiatu pisemnych informacji o dokonanych zmianach w planach finansowych oraz w planach przedsięwzięć ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu,
- opracowywanie projektów uchwał Zarządu oraz Rady Powiatu dotyczących budżetu Powiatu, Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz innych uchwał wynikających z przepisów ustawy o finansach publicznych,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych i z operacji finansowych organu oraz sprawozdań zbiorczych,
- analizowanie wykonania budżetu za okresy sprawozdawcze,
- prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków organu, zgodnie z przepisami o rachunkowości i ustawą o finansach publicznych,
- dystrybuowanie środków na rachunki bankowe poszczególnych jednostek Powiatu, zgodnie z aktualnym planem finansowym,
- bieżąca współpraca z bankiem obsługującym budżet Powiatu,
- sporządzanie bilansu budżetu oraz zbiorczych sprawozdań finansowych Powiatu na podstawie złożonych przez jednostki organizacyjne Powiatu jednostkowych sprawozdań finansowych,
- sporządzanie skonsolidowanego bilansu, zestawienia zmian w funduszu rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej Powiatu,
- współpraca z Kujawsko-Pomorskiem Urzędem Wojewódzkim w sprawach dotacji celowych oraz z urzędami skarbowymi w sprawach związanych z udziałami Powiatu w podatku CIT oraz PIT,
- przekazywanie obowiązujących sprawozdań do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy,
- przekazywanie projektów uchwał oraz uchwał Rady i Zarządu Powiatu Inowrocławskiego do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy,
- przekazywanie uchwał Rady Powiatu w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego,
- sporządzanie i przekazywanie do Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy półrocznych analiz dotyczących realizacji dotacji celowych oraz informacji z wykonania dochodów z tytułu realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
- realizowanie zadań w zakresie finansowo-księgowej obsługi Starostwa przez Referat Finansowy w szczególności:
- planowanie oraz nadzorowanie realizacji budżetu Starostwa,
- opracowywanie projektów planów finansowych dla Starostwa oraz wnioskowanie zmian w planach finansowych,
- prowadzenie rachunkowości w zakresie dochodów Skarbu Państwa,
- prowadzenie obsługi księgowej projektów unijnych,
- prowadzenie ewidencji księgowej (syntetycznej i analitycznej) dochodów i wydatków Starostwa zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych Starostwa zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie obsługi kasowej Starostwa, przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- nadzorowanie planowania wydatków osobowych Starostwa,
- prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczeń społecznych,
- prowadzenie Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- windykacja należności,
- współdziałanie z bankami, organami skarbowymi, zakładem ubezpieczeń społecznych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, dotyczących zasad rachunkowości w jednostce, a zwłaszcza: polityki rachunkowości, zakładowego planu kont, obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, instrukcji kasowej,
- prowadzenie rejestru podatku VAT Starostwa, zbieranie informacji i deklaracji cząstkowych celem centralizacji podatku VAT Powiatu,
- sporządzanie sprawozdań finansowych tj. bilansu, zestawienia zmian w funduszu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu,
- prowadzenie ewidencji księgowej pobranych opłat ewidencyjnych oraz sporządzanie sprawozdania CEPiK do Ministerstwa Cyfryzacji,
- sporządzanie list wypłat dla osób zatrudnionych na umowę zlecenie w jednostkach organizacyjnych Powiatu na podstawie rachunków do umów zlecenie zatwierdzonych przez kierowników jednostki oraz ewidencji godzin wykonanego zlecenia oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w programie Płatnik, prowadzenie ewidencji księgowej rozrachunków z tytułu ww. zobowiązań i należności,
- prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych w części dotyczącej planów finansowych Wydziału Budżetowo-Finansowego oraz weryfikacja zaangażowania wydatków budżetowych wprowadzonych do ewidencji przez pozostałe Wydziały Starostwa.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje |
Ilość odwiedzin: |
7767 |
Podmiot udostępniający: |
Powiat Inowrocławski |
Nazwa dokumentu: |
Wydział Budżetowo-Finansowy |
Skrócony opis: |
|
Osoba, która wytworzyła informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Osoba, która udostępnia informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Data wytworzenia informacji: |
13.11.2020 11:00:40 |
Data udostępnienia informacji: |
13.11.2020 11:00:40 |
Data ostatniej aktualizacji: |
20.01.2021 10:38:49 |
Rejestr zmian |