Przyjmowanie interesantów:
- poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7.30 – 15.30,
- wtorek w godz. 7.30 – 17.00,
- piątek w godz. 7.30 – 14.00.
Wydział Komunikacji i Transportu podzielony jest na:
- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Praw Jazdy
- Referat Transportu i Dróg
Naczelnik Wydziału Anna Skirzyńska
ul. Mątewska 17
88-100 Inowrocław
e-mail: komunikacja@inowroclaw.powiat.pl
- Do podstawowych zadań Wydziału Komunikacji i Transportu należy w szczególności:
- 1) w zakresie Referatu Rejestracji Pojazdów:
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją, rejestracją czasową oraz rejestracją czasową warunkową pojazdów,
- wydawanie pozwoleń czasowych, dowodów rejestracyjnych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych, nalepek kontrolnych na szybę,
- wydawanie kart pojazdów dla pojazdów samochodowych przy pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- wyrejestrowanie pojazdów w przypadkach określonych w ustawie,
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu w przypadkach określonych w ustawie,
- przyjmowanie zawiadomień o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeśli była wydana,
- dokonywanie adnotacji urzędowych w dokumentach rejestracyjnych pojazdu zgodnie z ustawą oraz z odrębnymi przepisami,
- przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu w przypadkach określonych w ustawie,
- wydawanie zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej,
- kierowanie pojazdu na dodatkowe badanie techniczne w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do rejestracji, jeśli pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska,
- prowadzenie ewidencji zatrzymanych dowodów rejestracyjnychoraz pozwoleń czasowych i ich wydawanie po ustaniu przyczyny zatrzymania,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu oraz potwierdzające określone fakty lub stan prawny,
- przekazywanie do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców danych i informacji o pojazdach i ich właścicielach (posiadaczach),
- udostępnianie danych stanowiących zasób akt referatu uprawnionym podmiotom.
- 2) w zakresie Referatu Praw Jazdy:
- prowadzenie rejestru kierowców, wydanych uprawnień oraz zdarzeń wpływających na ograniczenia w korzystaniu z uprawnień,
- prowadzenie rejestru osób bez uprawnień,
- wydawanie krajowych praw jazdy, wymiana (zmiana danych, wpis potwierdzający odbycie kwalifikacji zawodowej), wydawanie wtórnika,
- wykonywanie w dokumentach praw jazdy wpisów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej lub ukończenia szkolenia okresowego,
- wydawanie pozwoleń na kierowanie tramwajem,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym i pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
- wymiana zagranicznych praw jazdy na krajowe prawa jazdy,
- obsługa systemu EUCARIS,
- realizowanie wyroków sądowych w zakresie orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu i zwrocie dokumentu prawa jazdy,
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi po ustaniu przyczyny, która spowodowała ich cofnięcie,
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy i jej uchyleniu,
- wydawanie decyzji dla osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi kierującej na badania lekarskie i psychologiczne oraz kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii,
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym w razie przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
- przyjmowanie od Policji i ewidencjonowanie zatrzymanych praw jazdy oraz zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy od organów prokuratury i sądów,
- generowanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) i udostępnianie osobie, której dotyczy oraz ośrodkom szkolenia kierowców i ośrodkom egzaminowania,
- przekazywanie do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców danych o osobach posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami lub którym uprawnienia zatrzymano lub cofnięto,
- przekazywanie do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców Transportu Drogowego danych o osobach posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami lub którym uprawnienia zatrzymano lub cofnięto,
- udostępnianie danych stanowiących zasób akt referatu uprawnionym podmiotom.
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym w razie stwierdzenia, na podstawie prawomocnych rozstrzygnięć, że kierujący pojazdem silnikowym w okresie 2 lat od dnia wydania mu po raz pierwszy prawa jazdy popełnił przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub trzy wykroczenia określone w art. 86 §1 lub 2, art. 87 § 1, art. 92a w przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o ponad 30 km/h lub art. 98 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks Wykroczeń
- 3) w zakresie Referatu Transportu i Dróg:
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów oraz wydawanie zezwoleń do przeprowadzania badań technicznych pojazdów,
- przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów oraz wydawanie zaleceń pokontrolnych,
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów,
- wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
- wydawanie decyzji o cofnięciu diagnoście uprawnień do wykonywania badań technicznych,
- prowadzenie rejestru ośrodków szkolenia kierowców oraz spraw z tym związanych,
- prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie,
- prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców poprzez system informatyczny pn. „Portal Starosty”,
- wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji instruktorów oraz wydawanie i przedłużanie ważności legitymacji instruktora,
- wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji wykładowców oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis do ewidencji wykładowców,
- wydawanie decyzji o skreśleniu instruktora i wykładowcy z ewidencji,
- wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji ośrodków szkolenia kierowców i ich skreśleniu z ewidencji,
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad szkoleniem prowadzonym w ośrodkach szkolenia kierowców,
- kontrola ośrodków szkolenia kierowców,
- przygotowywanie rankingów zdawalności egzaminów kandydatów na kierowców,
- prowadzenie postępowań i spraw związanych z badaniem dobrej reputacji przewoźników,
- współpraca z organami kontrolnymi,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy,
- wydawanie licencji w zakresie przewozu osób samochodem osobowym oraz pojazdem samochodowym do przewozu od 7 do 9 osób,
- wydawanie licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
- wydawanie zaświadczeń na transport drogowy na potrzeby własne, osób i rzeczy,
- organizacja publicznego transportu zbiorowego,
- zarządzanie publicznym transportem zbiorowym,
- organizacja publicznego transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej,
- wydawanie potwierdzeń zgłoszenia przewozów w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
- wydawanie decyzji o odmowie wydania potwierdzenia zgłoszenia przewozu,
- koordynacja oraz zatwierdzanie rozkładów jazdy,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnego przewozu osób,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób,
- przekazywanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o wpisie, zakazie, wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej,
- przekazywanie do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców Transportu Drogowego informacji o wpisie, zakazie, wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej,
- udostępnianie danych stanowiących zasób akt referatu uprawnionym podmiotom,
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pojazdów, prowadzeniem parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z drogi oraz przepadkiem pojazdów na rzecz Powiatu Inowrocławskiego,
- prowadzenie spraw w zakresie organizacji ruchu drogowego:
- • zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
- • rozpatrywanie projektów organizacji ruchu,
- • zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów,
- • opiniowanie projektów organizacji ruchu dla organów wyższego szczebla,
- • prowadzenie kontroli prawidłowości stosowania i funkcjonowania oznakowania drogowego,
- • współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa
- z innymi organami,
- • wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych,
- • wydawanie zezwoleń na prowadzenie imprez z wykorzystaniem dróg gminnych i powiatowych.
- Wydział Komunikacji i Transportu udostępnia dane stanowiące zasób akt pojazdów i kierowców uprawnionym podmiotom.
- Wydział Komunikacji i Transportu współpracuje z Zarządem Dróg Powiatowych w Inowrocławiu w zakresie spraw realizowanych przez wydział.
- Wydział Komunikacji i Transportu wykonuje czynności związane z nadzorem i kontrolą nad Zarządem Dróg Powiatowych w Inowrocławiu.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje |
Ilość odwiedzin: |
14066 |
Podmiot udostępniający: |
Powiat Inowrocławski |
Nazwa dokumentu: |
Wydział Komunikacji i Transportu |
Skrócony opis: |
|
Osoba, która wytworzyła informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Osoba, która udostępnia informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Data wytworzenia informacji: |
19.11.2020 08:14:00 |
Data udostępnienia informacji: |
19.11.2020 08:14:00 |
Data ostatniej aktualizacji: |
25.10.2022 08:13:27 |
Rejestr zmian |